Profesjonalni kierowcy nie powinni przekraczać określonych godzin swojej pracy. Prawo dokładnie ustala warunki i czas, w których osoby zatrudnione w transporcie mogą realizować swoje zadania. Jakie mogą być konsekwencje tego typu zaniedbań i kto je poniesie? Jak zadbać o bezpieczeństwo i wydajność specjalistów zatrudnionych w sektorze transportu? Na te pytania odpowiemy w dalszej części tekstu. Dzięki nam dowiesz się wszystkiego na temat takich czynności jak zdalny odczyt tachografu i ile można zaoszczędzić na współpracy z zewnętrznymi specjalistami. Pamiętaj, że współpraca powinna być satysfakcjonująca, a budowanie dodatkowych oszczędności ma służyć dla budżetu Twojej firmy. Rozwój powinien być najważniejszym priorytetem.
Zadbaj, żeby kierowcy sami nie naciągali terminów
Kierowcy często starają się o to, by jak najszybciej zakończyć zlecenie i wrócić po prostu do domu. Oczywiście wpisują oni w normę regulaminowe godziny, lecz w efekcie przekraczają je oni do maksymalnych granic możliwości. Warto zabezpieczyć swoją firmę przed takimi sytuacjami, gdyż kontrola drogowa lub urząd po prostu nie uwierzy w to, że pracownik sam podjął ryzyko. Korzystaj z funkcjonalności oferowanych przez technologie.
Technologia wychodzi naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców
Niegdyś tachograf działał na zasadzie papierowych tarcz, na których drukowane były paski, gdy auto było w ruchu. Taki system oczywiście bardzo łatwo było oszukać, ponieważ wystarczyło zastosować magnez, który nie pozwalał poruszyć się wskazówce tachografu. Złapanie kierowcy na gorącym uczynku mogło być wynikiem wyrywkowej kontroli, w czasie której zupełnie nie zgadzały się godziny. Obecnie rolę analogowych narzędzi przejęły elektroniczne systemy. Są one oczywiście połączone z aplikacjami internetowymi, udostępniającymi zdalny odczyt tachografu. Dodatkowo można kupić się o monitoring GPS, lecz o nim napiszemy w kolejnych materiałach.
Kontrola zbyt kosztowna, by na nią pozwolić
Gdy kontrola ruchu drogowego wykryje nieprawidłowości, istnieje ogromne ryzyko, że nie tylko kierowca dostanie mandat, ale również firma będzie musiała zapłacić wysoką grzywnę. Czy ryzyko jest warte takich naciągnięć, skoro wymagania technologiczne urzędów rosną i mogą one w każdej chwili wrócić do archiwalnych zapisów? Przypominamy, że zdalny odczyt tachografu udostępnia także opcję rejestracji wszystkich przejazdów w systemie, dlatego maskowanie jakichkolwiek problemów lub maksymalizacja czasu pracy kierowców, zostanie wykryta w sposób natychmiastowy.