Czy rozpoczynanie swojej działalności gospodarczej w czasach kryzysu wywołanego przez epidemię koronawirusa jest dobrym rozwiązaniem? Tak naprawdę nigdy nie ma idealnego czasu do rozpoczęcie własnego przedsięwzięcia. Jako ludzi mamy tendencję do odwlekania wszystkiego w czasie i unikania zmian, które mogą wejść gwałtownie w nasze życie. Najczęściej jednak są to ważkie argumenty. No dobrze, ale czy warto zacząć biznes w czasach, kiedy wiele firm zwija się lub ogranicza zatrudnienie z powodu koronawirusa? Na to pytanie odpowiedzi szukał Brandon Metcalf w artykule magazynu „Fast Company”. Sprawdź jakie rozwiązania zalecił!
Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/zaczac-biznes-w-czasach-covid-19/
4 kluczowe pytania, które musisz sobie zadać przed rozpoczęciem biznesu
Autor artykułu proponuje, żeby przed rozpoczęciem działalności gospodarczej odpowiedzieć sobie na cztery istotne pytania. Pomysł to nie wszystko! Jest to jedynie ważna część procesu, jednak co jeszcze nie może uciec naszej uwadze? Oto 4 kluczowe pytania, które należy sobie zadać:
- „Co mój produkt lub usługa oferuje klientom, kto go kupi?”,
- „Jaka jest fascynująca historia dla kogoś, kto chce kupić ten produkt lub usługę – i dlaczego miałby kupić ją teraz?”,
- „Dlaczego jestem przekonany, że mogę rozwiązać ten konkretny problem lub zapewnić tę konkretną usługę lepiej niż ktokolwiek inny i wyróżnić się na tle konkurencji?”,
- „Czy mam odpowiedni zespół, aby odnieść sukces?”.
Korona-kryzys, a rozpoczęcie działalności
Brandon Metcalf zauważa, że czas epidemii pokazał nam, że część pomysłów na biznes nie zdała próby czasu. Może się okazać, że niektóre towary czy usługi nie będą wkrótce nikomu potrzebne do codziennego funkcjonowania. Spora część firm nie przewidziała kilkumiesięcznej kwarantanny. Inne nie wyobrażały sobie, że możliwa jest w ich przypadku praca zdalna. Okazuje się, że fizyczne miejsca pracy nie są tak bardzo istotne do prowidłowej pracy działalności. Metcalf podkreśla, że:
,,PRZY ZAKŁADANIU FIRMY O WIELE WAŻNIEJSZE JEST TRAFNOŚĆ, A NIE CZAS. MUSISZ SPĘDZAĆ WIĘCEJ CZASU SKUPIAJĄC SIĘ NA DOKŁADNYM ROZEZNANIU PROBLEMU, KTÓRY PRÓBUJESZ ROZWIĄZAĆ, ZAMIAST PRÓBOWAĆ „MIERZYĆ CZAS NA RYNKU”
Autor stwierdzenia podaje argument, że np. rok temu, w czasie prosperity, osoba niesiona falą sukcesu, mogłaby zainwestować w fizyczną siedzibę firmy, przez co teraz taka inwestycja mogłaby okazać się sporym ciężarem.
Rady ma dla osób, które chcą rozpocząć biznes w czasach COVID-19?
Metcalf radzi, aby przedsiębiorca:
- nawiązał kontakty z aniołami biznesu i zorientował się czego poszukują (on sam deklaruje, że przez przynajmniej 5 godzin tygodniowo rozmawia z ludźmi z branży/buduje relacje). Różni inwestorzy szukają różnych wartości, dlatego należy zrozumieć czego potrzebują ci, których chcemy widzieć w swojej działalności,
- opracował długotrwałą strategię przetrwania (przynajmniej na 24 miesiące+),
- wraz z rozwojem firmy rozważył połączenie inwestycji kapitałowych z finansowaniem dłużnym.
Zobacz też: http://www.blubry.pl/jak-szukac-pracy-7-rad-ktorych-nalezy-unikac/