Rodzaje reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna, czyli outdoorowa to rodzaj kampanii wychodzącej przede wszystkim do uczestników ruchu ulicznego. Z założenia usytuowana jest właśnie tam, gdzie rzeczony ruch jest największy, najintensywniejszy. Środki jej przekazu znajdziemy najczęściej przy ruchliwych arteriach, deptakach, w centrach handlowych, okolicach miejsc kultu, budynków administracyjnych, uczelni, szkół, skupiskach lokali gastronomicznych, na peronach metra, strategicznych punktach przesiadkowych, na dworcach i w wielu innych miejscach.

Reklama zewnętrzna, czyli outdoorowa to rodzaj kampanii wychodzącej przede wszystkim do uczestników ruchu ulicznego. Z założenia usytuowana jest właśnie tam, gdzie rzeczony ruch jest największy, najintensywniejszy. Środki jej przekazu znajdziemy najczęściej przy ruchliwych arteriach, deptakach, w centrach handlowych, okolicach miejsc kultu, budynków administracyjnych, uczelni, szkół, skupiskach lokali gastronomicznych, na peronach metra, strategicznych punktach przesiadkowych, na dworcach i w wielu innych miejscach.

Jest to typ reklamy, która wychodzi do klientów i pozwala się zauważyć, a następnie udostępnić mu swój przekaz. Wraz z rozwojem technologii przyjmuje ona coraz to nowe formy.

Bilboardy

Wszechobecne bilboardy to najpopularniejsza forma reklamy outdoorowej. Anglojęzyczny termin oznacza dużą, częstokroć podświetloną tablicę umieszczoną w widocznym miejscu – w dużych miastach wysoko – na budynkach i słupach. Ze względu na ich olbrzymią popularność są też często spotykan, co sprawia, że projekt musi się wyróżniać i przyciągać uwagę, by zostać wyłowionym spośród wielu.

Citilighty reklamowe

Taką formę reklamy można najczęściej spotkać w ciągach pieszych i pieszo-rowerowych, na przystankach tramwajowych i autobusowych oraz w metrze. W porównaniu z innymi środkami przekazu reklamy zewnętrznej mają one wymiary kompaktowe, co pozwala je umieścić w zasadzie wszędzie i ograniczona powierzchnia w ciasnym śródmieściu nie jest przeszkodą. Taka reklama oparta jest na plakacie, najczęściej o wymiarach 120×80, podświetlanym od tyłu, zabezpieczonym taflą szkła hartowanego lub pleksi, zamykaną w aluminiowej ramie na klucz.

Reklamy wielkoformatowe

Ich podstawową siłą jest olbrzymia powierzchnia nośna. Po prostu nie da się ich nie zauważyć, przyciągają wzrok i uwagę. Ze względu na swoje rozmiary montowane są wysoko na ścianach budynków lub na olbrzymich konstrukcjach lokalizowanych przy ruchliwych dużych arteriach komunikacyjnych. Rzadko bywają one przeładowane treścią – ponieważ często kierowane są do kierowców lub  pasażerów komunikacji miejskiej, którzy na ich odczytanie mają dosłownie kilka sekund muszą być tak zaprojektowane, by zapaść w pamięć bez konieczności odczytywania dużych ilości tekstu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here