Prowadzenie własnego biznesu skupionego na sprzedaży wysyłkowej wiąże się z wieloma dodatkowymi obowiązkami, które nie dotyczą właścicieli sklepów stacjonarnych. Jednym z nich jest obsługa i wysyłanie paczek do wielu klientów. Nadzorowanie dużej ilości paczek może wydawać się trudne, a przede wszystkim drogie. Jednak wcale tak nie musi być! Poniżej znajdziesz kilka podstawowych wytycznych, które pomogą Ci wysyłać paczki tanio i szybko, dzięki czemu również Twoi klienci będą zadowoleni.

Prowadzenie własnego biznesu skupionego na sprzedaży wysyłkowej wiąże się z wieloma dodatkowymi obowiązkami, które nie dotyczą właścicieli sklepów stacjonarnych. Jednym z nich jest obsługa i wysyłanie paczek do wielu klientów. Nadzorowanie dużej ilości paczek może wydawać się trudne, a przede wszystkim drogie. Jednak wcale tak nie musi być! Poniżej znajdziesz kilka podstawowych wytycznych, które pomogą Ci wysyłać paczki tanio i szybko, dzięki czemu również Twoi klienci będą zadowoleni.

Broker kurierski – korzyść dla Ciebie i klienta

Od lat korzystanie z usług firm kurierskich jest niezmiennie najpopularniejszą formą wysyłania towarów w e-commerce. Mimo popularności tych usług i konkurencyjnych cen, wysyłanie wielu paczek wciąż może się okazać dość kosztowne. Jeśli chcesz zaoferować klientom tanie przesyłki kurierskie, które również Tobie się opłacą, skontaktuj się z brokerem kurierskim. Zwany również pośrednikiem kurierskim, zawiera on umowy z przewoźnikami na dużą ilość przesyłek, dzięki czemu może wynegocjować niższe ceny pojedynczej paczki. Jest to szczególnie korzystne dla osób prowadzących sprzedaż wysyłkową, ponieważ dla nich broker może zaoferować jeszcze korzystniejsze ulgi i ceny. Przesyłki realizowane z ramienia pośrednika kurierskiego są realizowane przez popularnych przewoźników, więc zawierając taką umowę wcale nie trafisz na jakości oferowanej usługi. Zarówno Ty jak i Twój klient będziecie mogli się cieszyć najwyższym standardem oferowanych serwisów.

Dodatkowe usługi

Przy dużej ilości zamówień trzeba brać pod uwagę możliwość błędu, jak pomyłka w adresie lub wysłanie złego towaru. Na taką ewentualność najlepiej się przygotować zawierając z firmą kurierską umowę przewidującą zwrot towarów do nadawcy w przypadku wystąpienia problemów. Jeśli interesuje Cię firma kurierska nie posiada takiej opcji w swojej ofercie dla e-commerce, warto indywidualnie ustalić taką możliwość i dołączyć ją do umowy. Dzięki temu ewentualne problemy z zamówieniami będziesz mógł rozwiązać szybko i bez powikłań.

Kurier dla e-commerce powinien mieć w swojej ofercie możliwość szybkiego dostarczenia paczki. Coraz więcej przewoźników oferuje dostarczanie paczek następnego dnia po zamówieniu, a niektórzy idą już o krok dalej. W ofercie niektórych firm kurierskich  spotkać można opcję same day delivery, przy której jeśli zamówienie zostało złożone przed określoną godziną, to nawet tego samego dnia. Takie usługi kurierskie są trochę droższe niż standardowa oferta przewozu w przeciągu 2-3 dni roboczych, jednak przy sprzedaży wysyłkowej szybkość realizacji zamówienie jest kluczowa, aby klient był zadowolony i pozytywnie zapamiętał Twój sklep. Dzięki temu dużo chętniej wróci do Ciebie przy kolejnych zakupach.

Większość firm kurierskich dla e-commerce oferuje możliwość śledzenia przesyłek przez odbiorów paczek. Kiedyś była to tylko opcja dodatkowa, która nie wydawała się być szczególnie konieczna. Jednak obecnie stała się ona niejakim standardem usługi, przez klientów często wymieniana, zaraz po cenie, jako jedna z ważniejszych elementów usługi.

Konkurencja na rynku sprzedaży wysyłkowej jest zażarta. Aby móc się wybić, oprócz szerokiej i ciekawej oferty towarów, musisz zapewniać klientom szybką dostawę zamówień. Odpowiednia umowa z brokerem kurierskim pozwoli Ci realizować przesyłki tanio, ale nie kosztem jakości usług.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here