Przy zakupie urządzeń elektronicznych i komputerowych coraz częściej zwracamy uwagę już nie tylko na parametry techniczne, ale także na design. Urządzenia mają być funkcjonalne, ale równocześnie powinny też dobrze wyglądać i cieszyć oko. To, co może mieć znaczenie wśród osób kupujących laptopy czy komputery na swój prywatny użytek, niekoniecznie będzie ważne dla nabywców biznesowych. Czy wygląd laptopa do pracy ma znaczenie?

Laptop biznesowy – funkcjonalność i bezpieczeństwo danych

Laptopy dedykowane do zastosowania biznesowego charakteryzuje solidne wykonanie. Urządzenia te są zazwyczaj wzmacniane i wyposażone w różnego typu zabezpieczenia. Laptop firmowy może posiadać również oprogramowanie pozwalające lepiej chronić wrażliwe dane biznesowe i zabezpieczać je przed niepożądanym dostępem osób trzecich.

Urządzenia dedykowane dla biznesu zazwyczaj nie grzeszą urodą, ale nie to jest w nich najważniejsze. Przy zakupie wielu nabywców zwraca uwagę na parametry, dodatkowe zabezpieczenia i wzmacnianą konstrukcję laptopa, a nie na kolor obudowy czy ciekawy wzór na jej powierzchni. To podejście do sprzętu komputerowego zależy również od branży – o ile szef agencji reklamowej może z powodzeniem pracować na najnowszym laptopie multimedialnym i kolorowa obudowa oraz odpinany ekran są tu atutami, o tyle geodeta prowadzący własny biznes lub szef firmy, który często podróżuje będą bardziej zadowoleni z laptopów odpornych na pył i wilgoć, które nie ulegną uszkodzeniu od byle potrącenia i które będą posiadały liczne zabezpieczenia.

Laptop to także wizytówka

Choć wydajność i bezpieczeństwo danych są tak istotne w komputerach i laptopach biznesowych, to trudno oprzeć się wrażeniu, że nawet w tym środowisku coraz większą wagę przykłada się do designu urządzeń. Laptop o topornej obudowie i nieciekawym wzornictwie nie robi szczególnie dobrego wrażenia, a właśnie owo wrażenie tak często decyduje o ogólnym wizerunku firmy i jej pracowników.

Ekspert sklepu Morele.net radzi, by do firm, w których duże znaczenie ma prestiż i prezencja (na przykład do agencji marketingowych) wybierać urządzenia cechujące się nowoczesną i ciekawą estetyką, ale posiadające również odpowiednie parametry techniczne. To wiąże się z większym wydatkiem, ale można potraktować to jako inwestycję w modny i profesjonalny wizerunek firmy. Spotkania i konferencje, rozmowy z klientami i prezentacje o wiele lepiej wypadają, gdy użytkuje się sprzęt profesjonalny i nienaganny estetycznie, ale nie w każdej branży ma to jakiekolwiek znaczenie. To, co będzie mile widziane w redakcji gazety lub agencji reklamowej, w biurze usług księgowych lub w pracowni geodety może nie mieć większego znaczenia.

Wybierając laptop do firmy, warto również dopasować inne urządzenia elektroniczne. W terenie i na spotkaniach biznesowych niezastąpiony może okazać się dobry powerbank, wskaźnik laserowy i wygodny tablet.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here