System rekrutacyjny – co to takiego i dlaczego warto na niego postawić?

Jeżeli pracujesz w branży HR, prowadzisz firmę lub po prostu zajmujesz się rekrutowaniem nowych osób, to z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że nie jest to proste zadanie. Ograniczony budżet, presja czasu i wysokie wymagania menedżerów – to wszystko trzeba wziąć pod uwagę. Dodatkowo w zależności do tego, jakie warunki pracy oferujemy, możemy liczyć się z prawdziwą lawiną CV lub niemal ich brakiem.

Obecnie nie jest łatwo znaleźć specjalistów, którzy byliby skłonni zmienić pracę. Większość z osób pracujących to tzw. kandydaci pasywni, czyli tacy, którzy obecnie nie poszukują aktywnie pracy. Aktywnych poszukujących jest jedynie około 30% wszystkich osób zatrudnionych na rynku. Oznacza to, że często można spotkać się z tym, że rekrutacja to niemal zadanie niemożliwe. Na szczęście nie musimy już polegać na metodach prób i błędów i tym, na co sami wpadniemy. Istnieje możliwość, aby nie zgubić żadnego maila, żadnego zgłoszenia. Poprawi to nie tylko odbiór naszego przedsiębiorstwa w oczach kandydatów, ale także usprawni pracę działu HR i sprawi, że cały proces będzie zdecydowanie łatwiejszy do opanowania.

System rekrutacyjny proponowany przez liczne firmy na rynku ma na celu usprawnienie wszelkich procesów związanych z rekrutacją. Przede wszystkim zatem będzie odpowiedzialny za archiwizowanie, porządkowanie i kategoryzowanie nadesłanych zgłoszeń. Wszystkie CV i listy motywacyjne trafiają do systemu. Dzięki temu wszystko znajduje się w jednym miejscu. Mają do nich dostęp wszystkie osoby zainteresowane procesem, nie tylko osoby odpowiedzialne za HR, ale także menedżerowie czy szefowie konkretnych działów. Ułatwia to komunikację, a także skraca procedury. Menedżerowie mogą bezpośrednio ocenić dane zgłoszenie, co ułatwi dalsze kroki – zapraszanie na rozmowy i finalną decyzję.

Dodatkowym atutem będzie system zamieszczania ogłoszeń. System rekrutacyjny posiada wiele szablonów, które można odpowiednio dostosować, dodając np. logo firmy. Dzięki temu wszystkie nasze ogłoszenia będą mieć taką samą szatę graficzną, co w oczach kandydatów zdecydowanie stanie się plusem – będą widzieć, że jesteśmy profesjonalistami, którzy traktują rekrutację jako coś istotnego.

Obecnie nie istnieje jedna jedyna platforma, poprzez którą zatrudnia się pracowników. Aby osiągnąć sukces należy pracować z wykorzystaniem wielu portali. Ważne są media społecznościowe. W nawiązaniu do tego, co pisaliśmy wcześniej o pasywnych użytkownikach – większość z nas nie szuka nowej pracy, dlatego warto postawić na reklamę. Szczególnie dobrze sprawdzi się reklama w formie video. Wszystkie badania potwierdzają, że jest to obecnie najbardziej angażująca forma przekazu. Dobry system rekrutacyjny zapewnia nam możliwość porównania efektywności konkretnych portali. Dzięki temu wiemy na który stawiać bardziej, a który można sobie odpuścić.

Kolejnym ważnym aspektem systemów do rekrutacji są raporty. Często generowane automatycznie pozwalają oszczędzać czas, a przy tym podają wyniki, dzięki którym wiemy jak skuteczna była rekrutacja, ile przyjęto zgłoszeń, kto został przyjęty itd.

Szukając dobrego systemu rekrutacji warto przyjrzeć się ofercie Elevato. Jest to firma specjalizująca się w oprogramowaniach usprawniających działanie przedsiębiorstwa. Posiadają także wyjątkowo sprawny i przyjazny system rekrutacji. Warto odwiedzić ich stronę elevatosoftware.com i zapoznać się z tym, co proponują.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here