Format reklamowy

Aktualności na Facebooku zawierają aktualizacje i posty znajomych, ale też stron, grup czy reklamodawców. Format kolekcji na Facebooku sprzyja wygodnemu odkrywaniu, przeglądaniu i kupowaniu produktów oraz usług, gdy użytkownicy korzystają z aplikacji lub strony na urządzeniu mobilnym. Sprawdź, czym dokładnie są kolekcje na Facebooku i dlaczego warto stosować ten format reklamowy!

Kolekcja na Facebooku – czym jest?

Format kolekcji ułatwia przeglądanie i kupowanie produktów oraz usług na urządzeniach mobilnych, ponieważ wykorzystuje efektowne wizualnie rozwiązania. Reklama w formie kolekcji składa się z obrazu lub filmu w tle, poniżej których zaprezentowanych jest wiele produktów. Gdy użytkownik kliknie w reklamę, wyświetli mu się pełnoekranowy materiał błyskawiczny. Reklamy w formie kolekcji mogą być wyświetlane w Aktualnościach na Facebooku. I Instagramie, a także w Instagram Stories. Od wybranego umiejscowienia zależy liczba produktów prezentowanych pod obrazem lub filmem.

Zalecenia dotyczące projektowania kolekcji na Facebooku

Tworzą kolekcję można wykorzystać szablony witryny sklepowej, Lookbook lub pozyskiwanie klientów albo też stworzyć nowy, niestandardowy materiał błyskawiczny. Obraz lub film w tle, który występuje na Facebooku w formie kolekcji, bazuje na pierwszym materiale multimedialnym, jaki użytkownik doda do materiału błyskawicznego. Wymogi techniczne prezentują się następująco:

  • Typ obrazu: JPG, PNG, MP4, MOV lub GIF
  • Rozdzielczość: minimum 1080 × 1080 pikseli
  • Maksymalny rozmiar pliku obrazu: 30 MB, a filmu: 4 GB
  • Nagłówek: 40 znaków
  • Podstawowy tekst: 125 znaków
  • Wymagane jest również podanie adresu URL strony docelowej.

Jakie są zalety kolekcji na Facebooku?

  • Format reklamowy kolekcji umożliwia użytkownikom wygodniejsze odkrywanie produktów. Pozwala na łączenie filmu lub obrazów z odpowiednimi produktami, co czyni reklamy znacznie ciekawszymi.
  • Komfort przeglądania na urządzeniach mobilnych – odbiorca, którego zainteresuje reklama, może kliknąć w nią i wówczas wygodnie przeglądać produkty lub uzyskać więcej informacji na ich temat na pełnym ekranie.
  • Wyższa konwersja popytu na sprzedaż – reklama w formie kolekcji kieruje użytkowników do zakupów na stronie, co znacząco usprawnia proces sprzedaży.
  • Katalogi produktów dają szansę na zaprezentowanie wielu produktów w jednej reklamie. To ułatwienie dla reklamodawców i dla kupujących.
  • Taka reklama pozwala w efektowny i kreatywny sposób opowiedzieć o marce, jednocześnie skutecznie zachęcając do zakupu w sposób nienachalny.

Chcesz wiedzieć więcej na temat prowadzenia działań na platformie Facebook? Sprawdź artykuł: wymiary grafik na Facebooku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here