“Jeśli nie ma CIę na Facebooku to nie istniejesz” zwykło się mawiać już jakiś czas temu. Dziś patrząc pod kątem marketingu, nie ma w tym stwierdzeniu ani grama przesady. Żaden szanujący się przedsiębiorca nie lekceważy siły mediów społecznościowych, których wpływ na kampanie reklamowe i działania marketingowe jest wręcz niewyobrażalny. Prowadzenie fanpage’a stało się nie lada sztuką, do której często zatrudnia się całe sztaby specjalistów. Dlaczego? Jakie korzyści niesie za sobą efektywne prowadzenie fanpage’a? Odpowiadamy!

Bezpośredni kontakt z klientem

Prowadząc biznes online, rzadko kiedy mamy okazję porozmawiać lub chociaż poznać opinię naszego klienta. Umieszczenie w sklepie internetowym sekcji do pozostawiania swojej oceny czy też opinii nie pomaga i osiąga z reguły nikłą skuteczność. Dlaczego? Ponieważ bardzo duża część klientów loguje się do naszego sklepu wyłącznie z zamiarem kupna konkretnego przedmiotu. Nie interesują ich opinie, formularze i ankiety – wyrażają swoje zdanie tylko w przypadku niezadowolenia z towaru. Co innego Facebook. To właśnie miejsce, gdzie ludzie z reguły dzielą się swoimi opiniami, zdaniem na dany temat czy przemyśleniami. To dlatego Facebook stanowi idealne miejsce na nawiązywanie długofalowych kontaktów z klientami.

Budowanie wizerunku

Kolejną zaletą, jaką wnosi do biznesu prowadzenie Facebooka jest budowanie dobrego wizerunku firmy. Jasne, można zachwalać swoje usługi i towary w opisach i tekstach na stronie głównej swojego sklepu, jednak to Facebook daje nam możliwość swobodnej, mniej formalnej wypowiedzi, która znacznie lepiej wpływa na opinię klientów. Publikowanie treści na facebooku i bezpośrednia interakcja z fanami to niezwykle potężna broń, którą trzeba umiejętnie wykorzystać. Skuteczne prowadzenie Facebooka wymaga nie tylko pomysłu, ale także researchu i planowania.

Piekielnie skuteczna promocja

Na koniec zostawiliśmy najbardziej oczywistą z korzyści, jakie niesie ze sobą prowadzenie fanpage’a. Skuteczna promocja za pomocą materiałów publikowanych na Facebooku została już wielokrotnie potwierdzona przez sondy i badania kampanii reklamowych. Możliwość dotarcia do znajomych naszych fanów to niewiarygodna okazja na promocję i znalezienie potencjalnych klientów. Wszystko to zupełnie za darmo! Prowadzenie fanpage’a daje nam również dostęp do Facebook Ads, niezwykle skutecznego narzędzia do tworzenia własnych kampanii reklamowych. Takie perspektywy w zestawieniu z faktem, że na Facebooku jest już prawie 13 mln Polaków, dają do myślenia i z pewnością przekonują do prowadzenia firmowego fanpage’a.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here